Interessant?

      Geen reacties op Interessant?

Laatst zag ik dit reclamebord. Het viel mij op, omdat ik je niet kan vertellen waar het precies over gaat, behalve dat het een havermoutdrankje is.

Als ik mijn leerlingen een boekenposter laat maken, dan leer ik ze dat ze het boek moeten aanprijzen. Degene die het bekijkt, moet genoeg informatie krijgen over het boek om enthousiast te worden en het boek te willen lezen. Dus je moet op z’n minst kort vertellen waar het boek over gaat, je gebruikt beoordelingswoorden om te vertellen hoe fantastisch het boek is en je doet een oproep aan de lezer: lees nu! Koop nu!

Blijkbaar zijn die reclame-‘regels’ inmiddels achterhaald. Blijkbaar is het genoeg om een plaatje van het product op een poster te kwakken en mensen te vragen het aan elkaar door te sturen. Al heb ik totaal geen informatie op grond waarvan ik kan bedenken wie er belang bij zou hebben.

Ik heb ook maar een foto gemaakt. Misschien dat iemand van jullie interesse heeft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *